Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Gastanks

smoky joe
Berichten: 273
Lid geworden op: 17 sep 2007 20:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe » 05 okt 2010 15:34

Hallo

Wie weet welke maat en diameter gastank ik kan gebruiken, wou er 2 stuks onderbouwen en de grote uit laadbak verwijderen



Kloas
Afbeelding

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 05 okt 2010 18:23

Hoi Kloas,

De mijne zijn 2x 60L als ik me niet vergis (onderbouw).
Ik zal ze eens meten.

grtz.

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 05 okt 2010 20:01

ik heb 2x80liter onderbouw

smoky joe
Berichten: 273
Lid geworden op: 17 sep 2007 20:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe » 05 okt 2010 20:12

Moi

2x 80L weet je de afmeting van de tanks ook?

Kloas
Afbeelding

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 06 okt 2010 16:31

niet vanbuiten, en kan ze voor het weekend ook niet opmeten.

t is een hele nipte, dat weet ik wel. ze zijn van het merk prakto (of zoiets)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 06 okt 2010 20:18

Hoi Klaos,

Wat de 2x60L aangaat.
Ik heb ze gemeten:
Lengte: 87,5cm, (past net tussen het chassis).
Diameter: 35cm
Ze liggen in een frame dat aan het chassis is bevestigd (geschroefd) niet gelast, haha.

grtz, Nawt.

Gebruikersavatar
Theft_eXP
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP » 06 okt 2010 20:26

Hey smokey joe. hoe grote tank heb je nu in je bak liggen dan? ik zoek nog een grote tank, minstens 150L.

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 06 okt 2010 21:22

Tot slot een beetje wiskunde kan je ook al helpen.
We kunnen immmers de inhoud van een cylinder berekenen aan de hand van de formule:
Pi (als wiskundig getal) x straal^2 x hoogte (of lengte).

Als je dat herschrijft kun je zo de gewenste afmetingen berekenen voor een bepaalde inhoud.

Stel je wil dus dat je tankjes 100L elk zijn. Gegeven het feit dat je ze deels tussen het chassis bevestigd, dan is de lengte bepaald op 87cm (afgerond)
Als je centimeters gebruikt krijg je een uitkomst in Cubieke Centimeters (CC).

Qua formule wordt dat dan (herschreven) dat je 100.000 CC (= 100L)
deelt door 3,14 en vervolgens weer door 87.
Van dat getal neem je de wortel. Dan heb je de straal van je tankje, wat dan uitkomt op 19,13 cm.

Dat vermenigvuldigd met 2, geeft je de diameter (19,13*2 = 38,26 cm).

snappie?

Dan heb je wel een knoep van een tankje.
Voor een 80L tankje (deels) tussen het chassis,
kom je dan qua lengte uit op 87cm
en diameter van 34 cm.

(reken en spelfouten voorbehouden)




Edited By Nawt on 1286396887

smoky joe
Berichten: 273
Lid geworden op: 17 sep 2007 20:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe » 07 okt 2010 14:38

Moi Nawt

Aaardig reken sommetje, en ja dat wist ik wel maar vind het makkelijker om reakties te lezen waar je misschien om moet denken.

Heb nu een tank van 200L trouwens.
Heb het er ook nog niet aan toe wou het tegelijk doen met mijn nieuwe schokdempers en bladveren en dan de bak er af halen zodat ik overal bij kan.

Nu alvast eenbeetje hamsteren om de kosten een beetje te drukken en uit tesmeren

Kloas
Afbeelding

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 07 okt 2010 16:17

smoky joe schreef:....Heb het er ook nog niet aan toe wou het tegelijk doen met mijn nieuwe schokdempers en bladveren en dan de bak er af halen zodat ik overal bij kan.

Nu alvast eenbeetje hamsteren om de kosten een beetje te drukken en uit tesmeren

Kloas
prima plan van aanpak lijkt me zo.

Henk_W200
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2005 10:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 » 08 okt 2010 12:42

Moi Kloas,

zorg er wel voor dat de 80% regeling van beide tanks goed functioneren.

want mijn ervaring is dat eerst 1 tank helemaal leegloopt en dan pas de andere (had wel een 70 en 60 liter tank eronder)
Mijn gastanks waren de 80% regelingen uitgeschakeld , als je in de morgens tankt en smiddags word het warm.
Dan ontsnapt er gas uit de overdruk ventiel, en die blijft na pruttelen omdat de overdruk ventiel in de gasvloeistof zit.
Daar word je niet vrolijk van.
Je moet dan lang rijden voordat 1 tank leeg is , dan werd pas de andere tank geleegd.
Dat was een leermoment :p

http://w200.weetjewel.com/w200_tips/gastank/gastank.htm

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ringtang, maar die zijn behoorlijk aan de prijzige kant.
(heb zelf eentje eenmalig voor heel weinig kunnen regelen via via )

Je kunt ook eens zoeken naar een gebruikte twintank
Groetjes Henk_W200 http://www.wee200.nl

area51
Berichten: 171
Lid geworden op: 29 jun 2001 12:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 » 08 okt 2010 13:22

@ Henk, heb je nooit gedacht om beide plaatjes naar dezelfde maat op te boren?

het lijkt mij dan waarschijnlijker dat ze in balans blijven, als 1x 1.6 en 1x 1.8 mm.
??
groet, Bart

Henk_W200
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2005 10:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 » 08 okt 2010 18:14

Hoi Bart,

Ik "dacht" dat de ene tank misschien wat meer druk had dan de andere .
Daarom 2 verschillende gaatjes .
Maar natuurkunde was op school niet zo mijn ding. :D

Maar jouw theorie had misschien ook gekund.
Ik had die veiligheidplaatjes ook eruit kunnen halen.

Maar de beste oplossing was natuurlijk de 80% klep pen herstellen in mijn geval.
Groetjes Henk_W200 http://www.wee200.nl

smoky joe
Berichten: 273
Lid geworden op: 17 sep 2007 20:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe » 08 okt 2010 21:27

Moi Henk

Ja had ik ook al gezien zo een twintank bij REZA op marktplaats.En ik kon mijn eigen ook wel inruilen als hij er nog een certificaat bij kon krijgen ofzo. Alleen heb ik er weer eens geen tijd voor (straks weer bomen zagen duss Dodge weer nodig) en dan is het bijna winter.En hoop ik toch nog een en ander te doen aan onze dodge :)

Kloas
Afbeelding

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 09 okt 2010 07:48

ik heb mijn tanks als afzonderlijk bediend op de dodge.

ik heb dus een draaiknop voor op gas of benzine te rijden.
en ik heb een keuze knop voor de tank.
midden = uit
links= voorste tank
rechts = achterste tank.

beide tanken hangen op een analoge benzinemeter.
ik kan nu rijden tot 1 tank volledig leeg is (de auto uitvalt), en dan overschakelen op de 2de. die kan ik leegrijden tot het naaldje tegen de 0 komt (heb dan nog 50km over)

Plaats reactie