Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Fan Clutch Vs Fixed Fan - een visco koppeling vs fixed fan

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 20 jan 2012 18:46

Hallo Dodgers,

een vraagje, wie van jullie heeft er ervaring met een visco fan clutch. oftewel zo'n koelvin met thermokoppeling?

Op dit moment heb ik er een flex-vin opzitten, die koelt enorm goed. Maar heb het vermoeden, dat ik meer dan de helft van die tijd zoveel koeling helemaal niet nodig heb. oftewel, veel brandstof verspilling, en vermogen verlies voor nop.

nu ga ik binnenkort ruim 100 km per dag rijden met de dodge, waardoor elke liter brandstof bespaart scheelt.

Ik weet dat een eletro fan ook goed werkt, maar wil niet teveel electronica gebruiken.

Dus iemand ervaring met visco clutches,
en toevallig iemand nog zo'n ding te koop?

groeten Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Robbie
Berichten: 728
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 20 jan 2012 19:45

Ik heb er een uit een Mercedes inzitten, model 123 geloof ik..

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 20 jan 2012 20:19

En bevalt het? En weet je of het scheelt in brandstof verbruik en vermogen>?

groeten Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 20 jan 2012 23:04

hey laurens
ik heb er ook 1 uit een mercedes . werkt prima geen probleem
76 w200 340
76 w200 360

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 20 jan 2012 23:32

scheelt het ook in verbruik en vermogen

koeling is nu ook geen probleem...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Gebruikersavatar
Theft_eXP
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP » 21 jan 2012 01:55

electrisch is ook lang niet zoveel electronica als je denkt, en net zo betrouwbaar.

je maakt een thermoschakelaar van een peugeot of ander merk in je bovenste koelslang, deze laat je een relais schakelen bij je koelfan welke zn stroom direct vanaf je accu trekt. en relais en een thermoschakelaar is alles wat je nodig bent. ik heb nu een dikke fan van een vrachtwagen erin, deze vraagd ongeveer 30A ga binnenkort ombouwen naar volvo 940 koelfan's, die hebben 2 standen. snel en orkaan stand

Plaats reactie