Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Dakrand verwijderen

sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 12:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic » 01 dec 2010 15:40

Hallo allemaal,

Nu mijn cabine terug is van de straler zit ik er aan te denken om de dakrand er helemaal af te halen. Ik heb het dak er al af en van de dakrand is er door roest niet veel over.

Ik zit er dus aan te denken de dakrand weg te halen en dit dan mooi af te werken. Mijn vraag is is er iemand die hiermee rijdt (of ken je iemand). Ik vraag me af of het met de regen gaat. In principe heeft nu ook geen enkele auto nog een dakrand.

Groeten
DODGE D200 in opknapstatus :)

area51
Berichten: 171
Lid geworden op: 29 jun 2001 12:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 » 01 dec 2010 17:01

Tuurlijk moet je dat helemaal zelf weten.
maar het is wel de styling van de auto. en ten tweede, ik denk dat je in een regenbui wel erg nat zult worden, dat is nu al het geval, (met een originele Dodge,) want de afdichting van de deur is niet ZO goed...

en de moderne auto's hebben een hele andere manier van de deuren af te dichten, waardoor er geen water meer in de auto of o de bestuurder, assagiers komt.

misschien moet je daar maar eens over denken?

succes!
groet, Bart

sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 12:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic » 01 dec 2010 19:10

dat is inderdaad waar ik over zat te denken. De rubbers heb ik welliswaar nieuw nu maar ik twijfelde of het wel zou kunnen. Vandaar de vraag.

Maargoed mocht er iemand zijn die het heeft gedaan en ervaring heeft of het uberhaupt kan met evt meer rubbers etc. hoor ik het graag.

Qua styling sjah das natuurlijk ook een kwestie van smaak ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)

76 w200
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 01 dec 2010 21:01

heb je het buitendak er gehaald ????

en zo ja is dat veel werk ??

wil dit ook gaan doen namelijk :D

gr ed
76 w200 340
76 w200 360

sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 12:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic » 02 dec 2010 13:09

Sjah veel werk wat is veel werk he ;)

Het is te doen dat wel goede puntlasboor heb je nodig en je moet de kit verwijderen uit de dakrand. Dit kan het beste met een verfafbrander (zo'n fohn) dan steek je het er zo uit. Dan zitten er rondom allemaal puntlassen (als ik moet gokken een stuk of 70 ofzo). Achterop zitten ze dan wat moeilijker maar een scherp gemaakte schroevendraaier doet wonderen als je hem op de puntlas zet :)

Terugzetten is denk ik moeilijker (althans om er nog een beetje model in te krijgen) maar dat horen jullie tzt wel ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)

Robbie
Berichten: 728
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 03 dec 2010 15:26

Als je de watergoot verwijderd loopt het regenwater van bovenaf tussen de rubbers door, wat het (verder) rottings proces bevorderd..

Ik zou ze dus behouden als ik jou was..

sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 12:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic » 06 dec 2010 11:01

was ik al bang voor. Jammer maarja dan moet ie maar terug gemaakt worden ;)

Groeten

Bart
DODGE D200 in opknapstatus :)

Plaats reactie