Temperatuur sensor - Temperatuursensor celcius

B250
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:48
Locatie: Velsen

Bericht door B250 » 09 nov 2010 21:29

Hallo allemaal,
Ik heb een digitale temp. meter ingebouwd
wat blijkt ( logich) geeft grd Celsius aan tot max. 150grd
nu heb ik dus een temperatuursensor nodig voor op een 360 edelbrock manifold welk past en dus grd meet.
Van welke jappanner of duitse auto past de sensor ? en werkt ook?
Iemand ervaring tip ?
mvg Bart
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Gebruikersavatar
boeli
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2008 19:15
Locatie: Franeker

Bericht door boeli » 09 nov 2010 22:09

Een tempratuur sensor werkt doormiddel van weerstand
Dus de jij zal er achter moet zien te komen met wat voor weerstand jou tempratuur Meter werkt
Standaard voor een chysler 318 zit het zo:

temperatuur weerstand
graden C ohm

16 293
20 247
25 203
30 168
35 140
40 117
45 98,9
50 83,7
55 70,7
60 61,3
65 52,8
70 46,6
75 40,4
80 35,7
85 31,5
90 27,6
95 24,7
97 23,1
98 22,7
Bron: Henk w200

Als je de gegevens hebt van je temperatuurmeter kunnen ze bij een automateriaal handel je vast wel aan een passende sensor helpen.

GR Roel
It's easier to ask forgiveness than it is to get permission
Afbeelding

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 09 nov 2010 22:37

Als het goed is zit er een sensor bij die meter. Maar het probleem is dat die metrische draad heeft denk ik? En de gaten in de intake zijn gasdraad. Ik dacht NPT of BSP, welke weet ik niet uit mijn hoofd.
Ik had hetzelfde probleem onlangs met een sensor voor een elektrische fan. Maar er zijn verlopen te koop. Ik heb er 1 gehaald met M14x1,5 binnendraad (voor de sensor) en 1/2"BSP (of NPT) buitendraad.
Maar dit was voor een 440c.i. motor. Ik weet niet welke maat het grootste gat in jouw edelbrock intake is. Kan zijn dat dat 3/8" is.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

B250
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:48
Locatie: Velsen

Bericht door B250 » 10 nov 2010 20:03

Gevonden de site van VDO hoop info op te vinden
VDO Sensors
Sensor pdf
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

B250
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:48
Locatie: Velsen

Bericht door B250 » 10 nov 2010 22:10

Kurt schreef:Als het goed is zit er een sensor bij die meter. Maar het probleem is dat die metrische draad heeft denk ik? En de gaten in de intake zijn gasdraad. Ik dacht NPT of BSP, welke weet ik niet uit mijn hoofd.
Ik had hetzelfde probleem onlangs met een sensor voor een elektrische fan. Maar er zijn verlopen te koop. Ik heb er 1 gehaald met M14x1,5 binnendraad (voor de sensor) en 1/2"BSP (of NPT) buitendraad.
Maar dit was voor een 440c.i. motor. Ik weet niet welke maat het grootste gat in jouw edelbrock intake is. Kan zijn dat dat 3/8" is.
3/8 in. NPT,

B250
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:48
Locatie: Velsen

Bericht door B250 » 12 nov 2010 21:35

Ben er achter Het moet deze zijn
323-801-009-001D van VDO
150 36.5 ± 2.7 1/8 27 NPTF 8.2 22 C € 17,20
Voor grd celsius meter setjes dus

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast