Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

sper dif/ dif lock

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 23 mar 2010 15:06

daar zat ik ook over denken dat het niet optimaal zou zijn in de voor as
76 w200 340
76 w200 360

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 12 okt 2010 19:40

Kurt schreef:.......Misschien eens kijken voor een groeps aankoop om de verzendkosten te drukken?
Mocht er al een lijstje zijn, dan houdt ik mij tevens aanbevolen.

grtz.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 281
Lid geworden op: 22 jul 2008 08:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes » 13 okt 2010 07:40

Kurt schreef:Misschien eens kijken voor een groeps aankoop om de verzendkosten te drukken?
Kurt: ik doe mee.
Als je gaat bestellen, laat maar even weten.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Dodge B300 (Busje)(TE KOOP!),
Dodge M37B1
Dodge W200 Parts, all necessary parts in a row. (Te Koop)
Classic Dodge Parts, the right parts for your Classic Dodge. (Te Koop)

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 23 okt 2010 18:20

heyhey,

Ik heb geïnformeerd naar de powertrax no-slip lockers
bij ons in de buurt op basis van de volgende specs:

Vooras: Dana 44, 30 splines, diff deksel heeft 10 bouten (op de as staat vermeld 44-3GF). vertanding volgens diffplaatje op het deksel: 45-11 4.09.

Achteras: Dana 60, 30 splines, diff deksel heeft 10 bouten. Vertanding diffplaatje deksel: 41-10 4.10.

Beide een open differentieel.

Zelf ben ik tot volgende onderdeelnummers gekomen via het dataformulier van de richmondgear.com webite:

vooras: 92-0444-3000
achteras: 92-0460-3000.

Richtprijs 450 en 490 eur inklusief verzending en BTW.
nader bericht volgt.

grtz.

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 23 okt 2010 19:06

mmm maar kan je zo,n locker ook in de vooras doen ???

of moet je dan een inschakelbare hebben ?? ???

gr ed
76 w200 340
76 w200 360

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 23 okt 2010 19:41

Bij een permanent 4x4 (zoals onze Dodges) zou ik geen automatische locker doen, maar een in/uitschakelbare.
Een automatische gaat rare dingen doen als je stuurt op de weg.
Gerhart

area51
Berichten: 171
Lid geworden op: 29 jun 2001 12:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 » 23 okt 2010 20:48

misschien vind je het raar, maar graag wil ik even mijn mening geven op dit onderwerp,
Heb je die prijzen gezien? en dan duw je dat in je assen.
vervolgens gaan de meesten de modder in en staan dan raar te kijken als ze vast komen te zitten.... weliswaar 5 meter verder als dat je zonder sperren gehaald had, maar toch!

Nogmaals, het is maar mijn mening, maar zou je voor minder geld niet beter een lier kopen dan?

ik bedoel bijna 1000€ voor 5 meter verder vast te komen staan , vind ik een beetje raar...

(ik heb zelf toch ook wel enige ervaring, Dodge, en UNIMOG 404 waar standaard 100% sperren (voor en achter) inzitten, maar die hoefde ik niet extra te betalen...)

Overigens, waar ze wel heel goed voor zijn, als je aanhangers moet slepen, en je veel aan de kant van de weg staat, half gras, half weg, het ideale inzetgebied voor lockers!

good luck,
groet, Bart

hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert » 25 okt 2010 22:54

ik rij al jaren met een locker in de achteras en ja het is idd waar dat alles wat je aan je truck veranderd je alleen maar vaster komt te staan, maarja dat is natuurlijk de hobby.
ik wil mijn locker voor geen goud missen, vooral niet als je door een spoor rijdt met veel hobbels en bulten dan wil een dodge nog wel eens blijven staan als hij een pootje optilt, maar met een locker achter gaat dit een stuk beter.
H.JONGSMA

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 26 okt 2010 19:15

hoi hilbert
wat voor type/ merk locker heb jij er in zitten ??

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 09 nov 2010 21:02

Hey mensen,

Alweer een tijdje gelden en ik heb mezelf ook met andere dingen bezig gehouden.
Zijn er nog gegadigden voor de lockers? anders gaat het in even in de spreekwoordelijke koelkast.

grtz, Nawt.

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 09 nov 2010 21:51

Je hoeft voor mij geen locker te bestellen.
Ik zit momenteel met het idee in mijn hoofd om andere assen onder de dodge te zetten.

Sinds het ritje door het moeras-bos in Mammut onlangs :;):
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert » 10 nov 2010 00:33

76 w200 schreef:hoi hilbert
wat voor type/ merk locker heb jij er in zitten ??

mvg ed
he ed, ik durf het bijna niet te zeggen op dit forum maar ik heb k30 assen onder mijn dodge zitten deze hebben in de achteras een standaard sper zitten qwa gebruik vergelijkbaar met een detroit locker. op de straat heb je er geen last van en in het terrein heb je er geen werk van super.
H.JONGSMA

Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 09:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt » 11 nov 2010 19:57

De groepsaankoop aangaande de lockers staat momenteel dus in de koelkast.
Dan zal ik dat doorgeven. Aangezien de bestelling anders deze week de deur uit zou gaan.

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 12 jul 2011 20:07

zit toch weer te kijken naar de powertrax no slip locker
maar je heb 2 types met c clip en 1 zonder c clip

welke hebben wij nodig ??? ???

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 12 jul 2011 21:00

Volgens mij slaat de c-clip op de 9,25 as van crysler (geen full floating zoals onze dana 60''s) maar zeker weten doe ik het niet,

ik denk dus zonder c-clip
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Plaats reactie