Ontluchtingsprobleem - Wat is er mis

97-1139162858

Bericht door 97-1139162858 » 17 apr 2006 13:43

Dodgers,

Heb sinds kort mijn W200 aan de praat gekregen.
Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.
Beide willen dus niet lukken,trap men pedaal nog steeds tot vanachter in :angry:
Is er nog op een andere plaatst iets te ontluchten ??
Wie kan mij vertellen wat het probleem is !!!

Alvast bedankt
Tom

Ton
Berichten: 556
Lid geworden op: 04 jul 2002 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton » 17 apr 2006 15:02

Heb je de hoofdremcylinder wel ontlucht voor je hem geplaatst hebt?

97-1139162858

Bericht door 97-1139162858 » 17 apr 2006 17:09

Aha , de hoofdremcilinder , hoe kan ik deze ontluchten ??? ??

Ton
Berichten: 556
Lid geworden op: 04 jul 2002 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton » 17 apr 2006 17:22

Noemen ze bench bleeding.

Op de werkbank zetten, even stukjes leiding aansluiten en zo buigen dat ze weer in het reservoir terecht komen.
Dan met de hand pompen tot er geen belletjes meer komen.

Nu hij in de wagen zit kun je het ook zo proberen:
Deksel van het reservoir los, 1 man draait de nippels bij de hoofdremcylinder (1 voor 1) een stukje los en een ander drukt langzaam (anders spuit het erover heen) de rem in, dan weer vastdraaien en de rem weer los laten, zo doorgaan tot er geen lucht meer langs het nippeltje komt.

Daarna het hele systeem weer ontluchten zoals je eerder al gedaan hebt.

97-1139162858

Bericht door 97-1139162858 » 17 apr 2006 17:56

Ton,

De hoofdremcilinder is de deze toch hé ( ben nog niet zo'n bekende met men Dodgeke )
Afbeelding

En dan gaat het toch ook over de twee moertjes aan de rechter kant hé.

Ton
Berichten: 556
Lid geworden op: 04 jul 2002 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton » 17 apr 2006 19:00

Nope,

De hoofdremcylinder is waar je remoliereservoir op vastzit.




Edited By Ton on 1145296856

116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 » 17 apr 2006 19:20

a3ke schreef:Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.




???? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Druk je dan de luchtbellen terug in de hoofdremcilinder?

Ik doe het onluchten altijd op simpele manier: deksel van de hoofdremcilinder afhalen en creeer door middel van een plastic fles met een benzine slangetje eraan een vacuum op remnippels.rustig laten lopen tot alle lucht eruit is. en dat dus 4 keer. Voordeel is dat je het in je eentje kunt doen.

97-1139162858

Bericht door 97-1139162858 » 17 apr 2006 19:35

@ Titus en Ton, dat ga ik van de week is proberen,alvast bedankt voor de tips.

Huigie
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 aug 2002 14:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie » 18 apr 2006 09:47

Op de foto die je gemaakt heb,zie rechts een pennetje uitsteken.Het wil ook wel eens schelen als je die tijdens het ontluchte uittrekt,valt ff te proberen!
gr Huig
Afbeelding

99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 » 19 jun 2006 22:44

waar is dat pennetje voor dan? gr m

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 24 jun 2006 13:11

Is om de regelaar open te trekken.
Die regelaar zorgt voor een klein drukverschil tussen voorwielen en achterwielen.
Als je met vacuum of zwaartekracht wilt ontluchten, moet dit pinnetje uitgetrokken worden.
Bij normaal ontluchten (rempedaal intrappen) hoeft dit niet.
Gerhart

99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 » 24 sep 2006 21:25

en als ik niet zoon staafje heb, heb ik dus geen remdrukverdeler... maar wel zoon blokkie... hoezitdat?

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 25 sep 2006 08:50

custom schreef:en als ik niet zoon staafje heb, heb ik dus geen remdrukverdeler... maar wel zoon blokkie... hoezitdat?
Welk jaar en type heb je precies?
Volgens mij heb je ook gewoon een remdrukverdeler, maar dan waarschijnlijk alleen geen pinnetje.
Gerhart

99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 » 25 sep 2006 22:34

w200 uit 1969, en heb nog een probleempje, de pin achter het rempedaal is te kort om voldoende druk voor de remmen te verwezelijken... of heb ik dan de remleidingen nog niet genoeg ontlucht... en als ik lage toeren draai en probeer in de drie (schakelbak, duh) weg te rijden, hoor ik een nogal rauw geluid voortkomen uit de schakelbak.. kggggg maar voor de rest doetieut prima... en hoeveel volt moet de dynamo geven, als ik een stuk rij met de lichten aan kan ik niet meer starten na die tijd maar als ik zonder lichten aan rijd heb ik nergens last van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast