ontluchten

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 29 apr 2008 15:17

Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
Gerhart

fcapri
Berichten: 614
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 29 apr 2008 15:36

Gerhart schreef:Ik snap dat het lastig is als je alleen bent, maar zoals jij het doet, heb je hele grote kans dat je toch lucht aanzuigt als je het pedaal laat opkomen.
Het kan zijn dat je er tot nu toe niks van gemerkt hebt, maar ik zou het risico niet willen nemen. En het is zeker geen methode die ik zou aanraden.
het remt beter dan de kapotte remcilinder ervoor :D .

heb het zo al verschillende keren gedaan met al mijn autos en nooit problemen mee gehad.
indien mogelijk doe ik het altijd samen met men broer, maar die woont 70km verder

maar zoals hier boven vermeld staat: ontluchten met 1 x bijvullen, lijkt me toch stukken erger dan mijn methode

Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 08:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon » 03 mei 2008 21:07

Mooi topic. Heb afgelopen woensdag de remblokken vervangen en moest 1 klauw loshalen om de zuiger terug te drukken. Het ontluchten wilde niet lukken. Maar nu kan ik het morgen weer proberen. Had al een fles olie gehaald. Maar moet ik nu alle leidingen ontluchten als ik slechts 1 leiding los gehad heb?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...

Brutus
Berichten: 322
Lid geworden op: 08 jun 2003 23:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus » 04 mei 2008 09:41

Ontluchten kan nooit geen kwaad. En het is met twee zo gebeurd. Dan ben je wel zeker dat er nergens geen lucht inzit.
En mijn motto is beter teveel dan te weinig ontluchten. veiligheid voor alles.

w200 soest
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 apr 2007 09:12
Locatie: soest

Bericht door w200 soest » 04 mei 2008 11:06

om te ontluchten moet je dan de remleidingen los draaien op het rempedaal trappen totdat de lucht eruit is en weer vast?
bij mijn caprice zitten er nippels om te ontluchten namelijk,weet niet of dat bij de dodge ook ergens zit!

Gebruikersavatar
tonnie wittenaar
Site Admin
Berichten: 572
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)

Bericht door tonnie wittenaar » 04 mei 2008 11:08

Wij doen dit altijd met 2 personen, Ikzelf en Daniel, of anders mijn vrouw, of dat leuke buurmeisje... :D
<font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet

Afbeelding

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 04 mei 2008 19:26

w200 soest schreef:om te ontluchten moet je dan de remleidingen los draaien op het rempedaal trappen totdat de lucht eruit is en weer vast?
bij mijn caprice zitten er nippels om te ontluchten namelijk,weet niet of dat bij de dodge ook ergens zit!
Nooit de remleidingen losdraaien om te ontluchten! Dan krijg je nooit alle lucht eruit.
Een goed systeem is namelijk zo ontworpen dat de remleiding aan de onderkant van de cilinder zit en de ontluchtingsnippel aan de bovenkant. Dit omdat lucht altijd van onder naar boven gaat en nooit andersom.

De ontluchtingsnippels zitten duidelijk zichtbaar op de remcilinders en -klauwen.
Gerhart

w200 soest
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 apr 2007 09:12
Locatie: soest

Bericht door w200 soest » 04 mei 2008 20:28

oke,dan waren die het toch!
ik dacht het al,maar mijn maatje zei dat dat ze niet waren..en dat is nog wel een automonteur ???

Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 08:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon » 05 mei 2008 12:24

Het moet toch niet uitmaken of de motor loopt of niet?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 05 mei 2008 12:45

Jon schreef:Het moet toch niet uitmaken of de motor loopt of niet?

Groet, Jon.
Motor loopt ??

Je remmen kun je gewoon ontluchten met de motor uitgeschakeld.
Gerhart

Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 08:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon » 05 mei 2008 16:39

Zojuist de diagnose gesteld dat de rempomp niet goed is. We hebben hem uit elkaar gehaald en hij zag er op zich prima uit. Alles schoongemaakt en nagekeken en weer in elkaar gezet. Waarschijnlijk toch 1 van de rubbers die lekt. We krijgen de remdruk niet goed.

Dus op zoek naar een revisieset of een andere hoofdremcilinder.

Het verschil met lopende motor is er nog steeds. Als de motor niet loopt lijkt er wel voldoende remdruk te zijn. Zodra de motor loopt, zakt pedaal gelijk als je hem ingedrukt houdt.

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 05 mei 2008 19:39

Dan is inderdaad je hoofdremcilinder lek.
Als je seals al ouder zijn, kunnen ze er nog goed uit zien, maar toch niet voldoende afdichten. Dan zakt inderdaad je pedaal langzaam weg als je er kracht op blijft zetten.
Gerhart

Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 08:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon » 06 mei 2008 17:06

Heb al gebeld met een onderdelenleverancier. Heb hem het onderdeelnummer van bendix doorgegeven, maar hij kon het zo niet vinden. Waar halen jullie die onderdelen?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...

Brutus
Berichten: 322
Lid geworden op: 08 jun 2003 23:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus » 06 mei 2008 18:12

Ik heb er pas een besteld bij mico. Was niet eens zo duur en de volgende dag al binnen.

Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 08:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon » 15 mei 2008 21:29

Ik heb er ook eentje besteld bij Mico. Was inderdaad snel binnen. Ze hebben alleen niet de Bendix besteld, maar een Raybestos. Ik heb alleen het idee dat er 1 rubber cupje mist. In totaal zaten er 5 in de de rempomp en er zaten er in totaal 4 in het revisiesetje. Wel zat er een rubber O-ring in die ik niet kon gebruiken. Weet iemand of dat klopt? We hebben het kitje wel gebruikt maar de rem voelt nog zoals voordat het revisiesetje er in ging.

Groet, Jon.




Edited By Jon on 1210883361
Gas d'r bi-j en deurdonderen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast