Rembekrachtiger - hoe aansluiten?

Laurens
Berichten: 497
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 05 mei 2009 10:30

Beste Dodgers,

ik heb een vraagje, ik heb enige tijd geleden de rembekrachtiger vervangen voor een andere 2e handse,

het aansluiten etc was geen probleem, gewoon losbouten en nieuwe terug bouten, maar nu komt het,

er loopt een soort vaccuum slang de rembekrachtiger in,

en in het midden van die slang zit een soort van terugslag ventiel,

wanneer ik deze precies zo terug zet als voorheen lijkt het erop dat de rembekrachtiger niet werkt,
wanneer ik deze ventiel omdraai wordt mijn rempedaal helemaal onderin gezogen, (nu lijkt het op een permanente handrem)

nu staat me er iets van bij dat bij de oude rembekrachtiger dit ventiel omgedraaid was omdat deze anders een sissend geluid maakte,

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen,

Als extra info:

Het betreft een W200, 76
rembekrachtiger komt uit een 77, maar moet volgens mij niet uitmaken,

en mij hoofdremcylinder is waarschijnlijk lek, en moet nog vervangen worden.

bij voorbaat dank
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Laurens
Berichten: 497
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 06 mei 2009 12:40

weet niemand hoe dit hoort te zitten,

of hoe dit bij te regelen is?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 06 mei 2009 20:03

Bij mij zit die terugslagklep direkt in de bekrachtiger gedrukt, in een rubber. Daar vandaan loopt er een slang naar het inlaatspruitstuk. Dus er zit halverwege de slang geen klep meer ofzo.
Het lijkt er op dat die er bij jou later is tussen gezet? Zit er in de bekrachtiger ook al zo'n klep? Dan zou die andere er wellicht tussen uit kunnen?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 06 mei 2009 20:10

Ik heb even een foto van Arie geleend uit een ander topic. Helemaal rechts bovenin de foto, dat ronde plastic ding op de bekrachtiger waar de slang op zit aangesloten, dat is de terugslagklep volgens mij. Verder zit er niks meer tussen de slang.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Laurens
Berichten: 497
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 06 mei 2009 21:30

die zit er bij mij ook zo in, alleen

zit er een extra klep tussen, snap zelf ook niet waarom, maar als ik die klep zo zet dat er vaccuum gezogen wordt,

wordt mijn rempedaal kompleet naar de bodem gezogen, hoe zou dit kunnen komen?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 07 mei 2009 01:02

Tsja, ik weet het niet. Zou het te maken kunnen hebben met de afstelling van de stang tussen rempedaal en bekrachtiger? Ik weet dat bij sommige dodge/plymouth personenwagens deze stang in lengte verstelbaar is. Of dat bij een W200 ook het geval is weet ik niet.
Heb je een vrije slag op het pedaal? Misschien is de stang iets te lang, en dat hij daardoor in ruststand al de bekrachtiger indrukt.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten