Sleuteldag/ Radstake Spektakel - Sleuteldag / Radstake Spektakel

Oude verslagen van DTB evenementen.
tonnie wittenaar
Site Admin

Bericht door tonnie wittenaar » 03 jul 2009 20:04

Ik was dus wel graag gekomen en had dit ook gepland. :)

Maar... een collega van mij die dit weekend de storingsdienst zou doen heeft vandaag een ongelukje gehad.
Dus ik mag het overnemen en moet dus in de buurt blijven. :(
<font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet

Afbeelding

Robbedoes
Contacteer:

Bericht door Robbedoes » 05 jul 2009 18:08

Nou mensen, het is een fantastisch weekend geweest! De weersverwachtingen waren niet al te gunstig, maar gelukkig zijn de voorspelde regenbuien uitgebleven. Sterker nog: het was subtropisch warm!

Allereerst de bijeenkomst bij de familie Deurhof: wat een aardige mensen!

Allereerst werd het klassiek ' bakhangen' toegepast, wat heeft geleid dat de meeste aanwezigen gebruik gemaakt hebben van een heel leuk aanbod om voor weinig geld een nieuw luchtfilter te kopen. Willem scoorde nog een goede 2e hands startmotor en Laurens kon voor niet al te veel geld een 8000 ponds sterke 12 volts lier en een originele kachelkraan op de kop tikken.

Het technische programma was vanwege het schitterende weer aangepast tot een uitgebreidde electro-check van de Dodge van Laurens, omdat kortgeleden zijn accu was overleden.
Na een diagnostische analyse werd al snel de diagnose gesteld dat de diodebrug van zijn dynamo naar de Chrysler-hemel was vertrokken.
Van het een kwam het ander en binnen no time werd de kapotte dynamo vervangen voor een gloedjenieuwe 100 Ampere dynamo van Tuff Stuff.
Wat een verschil! Van een laadspanning van 0,0 volt bij een accuspanning van 12 volt, had Laurens dodge nu opeens weer een laadspanning van tot wel +3 volt (oftewel ruim 15 volt op de accu).
Accu en laadprobleem opgelost.

Daarnaast had Laurens nog een rare tik in zijn stuurinrichting, maar dat leek slechts een kwestie te zijn van wat bouten aandraaien.

Onder een schitterende avondzon hebben de aanwezigen genoten van het zelfmeegenomen bbq-vlees en van de geweldige gastvrijheid van de familie Deurhof. Via deze weg nogmaals: van harte bedankt voor alle goede zorgen!

Na de nacht te hebben doorgebracht in de diverse dodges, werden de aanwezigen gewekt door een kranige haan en een al behoorlijk warm ochtendzonnetje met een prachtig blauwe hemel.
Na het ongeorganiseerd gezamelijk ontbijt werden de spullen opgeruimd en vertrokken we met 5 (!) dodges richting Radstake/Blik op de Heelweg.

Wat een geweldige organisatie was dat zeg! Ik was enorm onder de indruk van de strakke inrichting en de duidelijke aanwijzingen. We kregen als deelnemers een (gratis, jawel!) lunchpakket aangeboden en een muntje voor een vloeibare consumptie.

De dodges werden naar een plaats op het ruime terrein geredigeerd en daar naast elkaar geparkeerd. Even later kwamen er nog twee dodges bij, dus toen stonden we met 7 totaal verschillend uitgerustte dodges naast elkaar, een W200, een W300, een W200 ambulance (die van Willem), een D100 (die van Robert), een W200 met canvas huif (die van mij), een verhoogde W200 (die van Frenk) en de W200 van Laurens. Even verder op stonden ook nog twee nieuwe 1500's en een D100 uit 1957! Wat een gaaf ding was dat zeg!

Overal stonden allerlei totaal verschillende typen auto's opgesteld, van gepimpte Golfjes, tot Caddillacs, MG's etc. etc.

Heel indrukwekkend was een politiehonden demonstratie, met twee mannen in van die dikke pakken aan erbij, de car-pull-baan, het grote professionele muziekpodium, er was een dragstrip, er waren motoren, er was een trial demo (wat kunnen die mannen balanceren, zeg!), er waren race-scooters, er waren kraakoude, maar piekfijn gerestaureerde old-timers, waaronder een werkelijk schitterend gerestaureerde knalrode Chevrolet stepside pickup uit de 50er jaren en een Caddillac Coup de Ville die zo uit de fabriek leek te zijn gekomen. Werkelijk te veel om op te noemen.

Tot slot nog even een extra complimentje aan de organisatie van het spektakel: werkelijk geweldig. Er was ruim voldoende sanitair, er waren spoelbakken waaraan je je kon opfrissen, er was een ijscoboer met heerlijk fris en zeer smakelijk schepijs, er was een viskraam met gloeiend heet gebakken kibbeling en andere vissoorten, er was een snackkraam, er was een fruitbar en twee dranktenten waar je door keihard werkende vrijwilligers aan het nodige nat werd geholpen. Echt heel erg professioneel en super goed ge-organiseerd.

Ik hoop dat het volgend jaar weer net zo fantastisch zal zijn en dat er dan wat meer leden van onze club van de partij zullen zijn, want het was een ware happening.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Dodge B300 (Busje)(TE KOOP!),
Dodge M37B1
Dodge W200 Parts, all necessary parts in a row. (Te Koop)
Classic Dodge Parts, the right parts for your Classic Dodge. (Te Koop)

Laurens
Contacteer:

Bericht door Laurens » 05 jul 2009 21:26

Iedereen, bedankt voor dit gezellige, en zeer geslaagde evenement,

zeker voor herhaling vatbaar
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

bastian

Bericht door bastian » 05 jul 2009 22:06

ben er volgend jaar ook weer bij :) :) en mijn half gladde voorband komt niet door mijn slecht afgestelde vooras maar deze is zo gekocht en gemonteerd... :D

Edited By bastian on 1246828101

Gesloten