Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Koppel vs Vermogen

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
Maverick #W200#
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
Locatie: Ede

Bericht door Maverick #W200# » 05 mei 2005 18:29

Als ik in de toekomst men blok nog eens wil opvoeren, gaat het me vooral om veel koppel bij lage toeren. De uiteindelijke PK's boeit me niet, hoe kun je je blok dan het beste opvoeren

voorzover ik weet:

- lange inlaatkanalen
- een nokkenas die niet te ver sluit na odp (inlaat)

en???




Edited By Maverick #W200# on 1115314206
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)

rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 mei 2002 23:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge » 05 mei 2005 22:41

1 headers
2 balansbuis tussen je uitlaat
3 grotere carbarateur
4 spacer tussen je carb en je inlaatspruitstuk
5 in en uitlaatpoorten van je cilinderkoppen uitporten
6 lichtere zuigers
7 compressie verhogen

groeten rudodge

66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 » 06 mei 2005 07:57

Hier staat een mooi stukje van Frans Veldman hoe headers toe te passen juist om bij lage toeren veel koppel (en dus veel vermogen) te krijgen. Dit is anders dan om bij hoge toeren veel koppel te houden.

klikmaar

Hij heeft hier nog meer geschreven over het opschroeven van het vermogen, helder en onderzoekend & uit de praktijk.

succes




Edited By Bram on 1115362853

Maverick #W200#
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
Locatie: Ede

Bericht door Maverick #W200# » 06 mei 2005 17:12

Waarom heb je meer koppel bij een laag toerental met lichte zuigers?

deze worden toch juist toegepast bij hoge toeren?
bij lage toeren is volgens mijn het effect van massatraagheid veel lager?

???
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)

rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 mei 2002 23:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge » 06 mei 2005 18:09

yeps je hebt gelijk
lichtere onderdelen leveren een snellere respons op het gaspedaal
maar als je je compressie wilt opkrikken zal je misschien andere zuigers er in moeten zetten

groeten rudodge

Gebruikersavatar
Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 06 mei 2005 18:55

Dit is ook nog wel een leuke link.
http://www.mopar.nl/forum_posts.asp?TID=2542&PN=1

Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Gesloten