Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

cfm

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 18 sep 2006 09:37

Hee Dodgers,
vraagje:

heeft een grotere carburateur van bv 650 cfm wel nut??
dit vraag ik omdat er door de CA 300 van impco (de meeste van ons gebruiken die)maar iets van 348 cfm doorheen kan?


Bvd en the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

alain
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain » 18 sep 2006 11:04

Een grotere carburateur zonder verdere aanpassingen aan de motor hebben sowieso geen zin. Als je een ander inlaat en nokkenas erin zet, dan heeft het pas de meeste zin.

Een 650cfm Holley zal niet goed lopen op benzine als er een Impco 300 boven staat. Dat probleem heb ik 9 jaar geleden ondervonden en heb het opgelost door 2 Impco mixers naast elkaar te zetten. Op die manier vergroot je de doorlaat. Met een enkele mixer krijg je te weinig lucht. De restrictie werkt als een choke klep waardoor er als je op benzine rijdt grote zwarte pluimen uit de uitlaat komen.

Ik heb helaas ff geen foto van de setup die ik heb. Het werkt overigens wel heel goed.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction

Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 18 sep 2006 15:04

Hallo Alain,

bedankt voor je snelle reactie,
ik zal alleen op LPG rijden,dus met die rookpluimen zal t wel meevallen.
heb de rest van t blok ook aangepast:
streetmaster 2 intake,edelbrock 2177 nokken as=lifters,gehoont en nieuwe zuigerveren+alle lagers vervangen.
zou t dus toch kunnen zijn dat ik ook op LPG te weinig lucht=te weinig vermogen heb???
blok loopt verder vrij aardig.


the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

alain
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain » 18 sep 2006 17:37

Ja, je hebt te weinig lucht, dus ook te weinig mengsel. De gasstroom wordt bepaald door de luchtstroom. Minder mengsel = minder vermogen.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction

Gesloten