Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

Ontsteking - bobine en distributor

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 11 apr 2010 08:42

Hallo ieder

Ik heb een vraag, :)
Heeft iemand een MALLORY coil en distributor en hoe is hij bij jullie aangesloten? :(
Het gaat om een 318 motor.

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 11 apr 2010 12:04

Heb je geen gebruiksaanwijzing?
Anders even ophalen op hun website: Mallory Performance
Gerhart

JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 11 apr 2010 12:55

Gerhart.

Ja, die heb ik.
maar worden de twee draden van de oude verdeler dan niet meer aangesloten,deze komen van de ECU
no 4 en 5 ?

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 11 apr 2010 17:23

Welk type Mallory verdeler heb je? Als het zo'n 'ready to run' verdeler is dan komt de ecu te vervallen.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 13 apr 2010 11:58

Ik heb de mallory 47 serie
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 13 apr 2010 14:05

Op het eerste gezicht lijkt het me een verdeler voor 4 cylinder motoren, maar heb niet verder gekeken, dus dat zal wel kloppen, helaas niets op de mallory site te vinden, over hoe of wat aan te sluiten, heb je misschien wat foto's van de verdeler?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 13 apr 2010 14:08

zocht je dit misschien?

klik hier!!!
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 13 apr 2010 16:03

Ja,die heb ik allemaal,maar wat ik niet begrijp is ,dat als je hem aansluit de ECU als het ware omzeild
misschien denk ik ook wel te moeilijk.

Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 13 apr 2010 16:05

Ja, je denkt te moeilijk Jan. Die Mallory Unilite distributor daar zit de ontstekingsmodule al ingebouwd. De originele module (ECU) komt dus te vervallen. Het aansluiten is dus simpeler dan jij denkt.
Er zitten 3 draden aan de verdeler: De bruine moet massa maken op het motorblok. De rode moet op 12v geschakeld over contact. Dus die sluit je aan op de ballast resistor op de 12v kant. De groene draad moet op min bobine.
Op de plus van de bobine sluit je de draad aan die op de originele plus bobine zat. Dat is alles. Precies zoals op de gebruiksaanwijzing dus.
En de originele ECU heb je niet meer nodig.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 13 apr 2010 16:13

In de beschrijving zie ik niets over een ontstekingsmodule, (als leek, verwacht ik dat de ecu komt te vervallen), maar goed iemand anders kan je hier vast uitsluitsel over geven
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 13 apr 2010 16:46

Dit dacht ik al,maar drufde het niet aan,vandaar mijn rondvraag.
Maar, ik denk dat er maar weinig DODGE rijders met zo,n Mallory set rondrijden.
bedankt voor alle respons

Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Laurens
Berichten: 495
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens » 13 apr 2010 16:57

Jan ik ben er zelf ook niet 100% zeker van dat de ecu komt te vervallen,

wacht minstens even op een bevestiging van een ander lid!
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus

JAN/DODGE
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE » 13 apr 2010 17:07

Dit dacht ik al,maar drufde het niet aan,vandaar mijn rondvraag.
Maar, ik denk dat er maar weinig DODGE rijders met zo,n Mallory set rondrijden.
bedankt voor alle respons

Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.

Gesloten