Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

440 bigblok

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Gebruikersavatar
chris29
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2006 20:33
Locatie: maassluis
Contacteer:

Bericht door chris29 » 12 nov 2006 12:34

wie weet of je een 440 bigblok over kan zetten op je versnelingbak van een 318 of moet je dan ook een andere versnelingsbak hebben

107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 » 12 nov 2006 17:53

Idd moet er een 727 voor een Bigblock achter ipv de 727 voor je smallblock die je er nu achter hebt hangen....Verder ook nog de nodige aanpassingen

Robbie
Berichten: 728
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 13 nov 2006 08:32

Wat is dan het verschil tussen een 727 en een 727 ???

107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 » 13 nov 2006 11:45

Je hebt een 727 met een Bellhousing passend op SB en je hebt een 727 met een Bellhousing passend op Mopar BB

Bassie
Berichten: 339
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie » 19 nov 2006 19:40

en wat zijn de verdere aanpassingen?
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!

107-1132350251

Bericht door 107-1132350251 » 18 dec 2006 00:11

Volgende zaken heb je minimaal nodig!

1 een BB Motor (361 383 400 413 440)
2 Een BB Versnellingsbak TF-727 of een Np435 met BB Belhouse
3 BB Motor steunen
4 Kleinere Hoofdremcylinder voor RB BB motoren
5 een Rear Sump oliepan en dipstick
6 Kickdown stangenstelsel of Lokar Kabel
7 Headers of manifolds
8 Diverse Brackets (Dynamo Powersteering en evt Airco)

nico flik
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:16
Locatie: Echten

Bericht door nico flik » 17 dec 2009 17:15

hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 17 dec 2009 18:36

Rear sump oilpan= carterpan met de 'bult' aan de achterkant.

Dipstick= oliepeilstok.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se » 17 dec 2009 20:57

je heb volgens mij alleen een 727 bigblock bakhuis nodig de rest(inhoud van de bak) kan je zo overschroeven.

je kan ook een smallblock stroken! 408 cui is makkelijk te doen wat duurder word het als je van een 360 een 426 maakt of 440 cui :cool:

ik heb nog een 408 in de schuur staan maar die is voor in de charger. zou ook wel wat voor de w200 wezen :angry:
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl

Gebruikersavatar
bastian
Berichten: 867
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian » 17 dec 2009 23:09

nico flik schreef:hallo,

wat is een rear sump oliepan en dipstick?
Goh ik heb Rosco P Coltrane wel tig keer horen zeggen wat een dipstick was ..

Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 08:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel » 18 dec 2009 10:45

Wat houdt een 318 stroken precies in??

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 18 dec 2009 11:24

Met stroken word bedoelt het vergroten van de cilinderinhoud door het monteren van een krukas met een langere slag. Vooral bij de Chrysler bigblocks is dit nogal een trend de laatste tijd. Een 400c.i. of 440c.i. is zonder al te moeilijke ingrepen te stroken naar 500 of zelfs 540c.i.
Maar ook voor de smallblocks (SB) zijn stroker krukassen te koop, al is de keus minder dan bij de bigblocks.
Meest gebruikt bij het SB zijn de krukassen met een slag van 4.00 inch.
Origineel is de slag van zowel de 318 als de 340 3.31 inch. Met een slag van 4.00" kom je op respectievelijk 390 en 410c.i.
De 360 heeft std een slag van 3.58" en die komt met een 4.00" krukas op 408c.i.
Dennis (charger73se) heeft inderdaad zelf een 360 gestrookt naar 408 en dat is een aardig monsterblok geworden! Toppie Dennis!
Ik ken nog 1 iemand die met een 408 rond rijdt in een Barracuda, en die geeft de meeste Chargers, Challengers en Cuda's met 440 bigblock het nakijken met z'n smallblock-powerrrrr. :cool:
Mopar smallblocks zijn gewoon gemaakt om te stroken.......




Edited By Kurt on 1261131956
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Sander-1987
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 » 18 dec 2009 11:35

Mooie uitleg Kurt, dalijk slaat de rage over naar de 318cui en gaat iedereen zijn W200 lopen te stroken om er meer power uit te halen xD
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?

Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 18 dec 2009 11:39

400 cui met een 440 kruk-as ook lekkere optie hoop ik. :D


greetzzz

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 18 dec 2009 11:59

Ja luc, de 400 --> 451c.i. stroker met 440 krukas in 400 blok mag gerust de oer-stroker genoemd worden.
Jaren geleden, voordat de huidige (made in china=goedkoop) stroker kits beschikbaar waren, had je alleen de dure race krukassen. Toen was de 451 de goedkoopste oplossing. Een inmiddels veelvuldig beproefd concept.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Plaats reactie