Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Plaats hier je reisverslagen weekendtripjes etc. Natuurlijk met foto's!
Gebruikersavatar
bastian
Berichten: 871
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:14
Locatie: barlo

Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian » 31 mar 2016 23:05

Hier nog eens een klein verslag van een middellang ritje van 800km en ook omdat hier al een tijd lang niks geschreven is ( waar gaan jullie heen met de Dodge ? Niet verder
dan t tweede volgende dorp?) : ik moet een traktorband halen in de Eifel en 2 vrachtwagenbanden in Mons en een traktor in Glabbeek midden Belgie : na 3 maand stilstand slinger ik in maart mn Dodge weer aan en dat gaat aardig gewillig , t ding eerst maar eens afwassen want de natuur was bezig bezit van de auto te nemen d.m.v, mos en bladgroen dank zij onze regering :x , ff een aanhanger organiseren want die 3 asser heb ik vorig jaar verkocht dus zelf niets meer voorhanden , deze bij de buurman aangehaakt en weer bij mij op t erf begint de Dodge te stotteren , weer ff een halve minuut kankeren op de Dodge maar de oorzaak is al snel gevonden : roest op rotor en bobinekabel, dit met schuurpapier schoongemaakt en op naar de Eifel via t Roergebied loopt dit bij uizondering a
llemaal probleemloos ook vanwege t weinige vrachtverkeer wat op de weg is , totdat ik t bandje in de Eifel geladen heb : water onder d :shock: e auto , oorzaak een piepklein gaatje in de onderste koelwaterslang , uit de verbanddoos een.pleister gehaald en dit met een nog rondslingerende t rip vastgezet en t lek was zo goed als dicht , op naar de Ardennen om hier brandhout te kunnen laden maar dit wordt op zaterdagavond 19h te laat , de man is dusdanig gelovig dat op 2e paasdag ook niet geladen kan worden dus dit verhaal gaat niet door ,jammer maar niet te lang getreurt want de paasdagen mooi in de Ardennen doorgebracht met t nog aanwezige brandhout , de dinsdag op naar Bergen , erg mooi die rit binnendoor , t zonnetje scheen en t uiticht was prachtig en als je dan met die Dodge daar rijdt met t raampje iets los om het V8 geroffel te horen ( iets wat nooit verveelt althans mij niet) dank denk je : wat is dit mooi wat is dit geweldig wat is dit fantastisch , verder in deze Ardennenetappe geen problemen enkel die kachel wil maar niet warm worden , daar ik al 3 maanden niet gereden had wist ik de precieze actieradius ( geen lpg meter in de auto en KM teller is defect )die k nog kon afleggen niet meer en dat wreekte zich bij Bergen :
Bijlagen
160320121132-001.jpg
160320121132-001.jpg (151.62 KiB) 5691 keer bekeken
20150121_162448.jpg
20150121_162448.jpg (185.57 KiB) 5691 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bastian op 01 apr 2016 08:22, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bastian
Berichten: 871
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retoir

Bericht door bastian » 31 mar 2016 23:06

Wordt vervolgd

Gebruikersavatar
bastian
Berichten: 871
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian » 01 apr 2016 20:31

vervolg : de Dodge houdt in bij volgasgeven en dat betekent dat ik op reserve rijdt , en reserve is nog zon 30km , eerst die wielen maar gaan laden , t was bij een man die gestopt was met zijn bedrijf en had alles te koop staan , de schuur zag er van binnen uit alsof er de laatste 30 jaar niks meer gebeurd was zo stond er bijv . een Simca uit de jaren 70 op kisten en onder een dikke laag stof , met de heftruck de wielen maar opgepakt en dan rijdt die oelewapper het onverharde stuk op waar hij na 1 meter al vast zit, ik denk t gemartel gaat weer beginnen , na wat heen en weer gewroet en ik meehelpen duwen komt de TCM er rapper uit dan ik dacht dus dat viel mee , dat zo iemand niet weet dat je met een heftruck niet op een zompige ondergrond moet komen is onbegrijpelijk , maar t spul vast zetten en de man betalen en naar een LPG station zoeken , zijn buurman had een pompstation maar verkocht geen LPG en adviseerde de autobaan , ik zocht liever iets korter bij en informeerde eens op t mobiele internet en volgens hu zou een Total 11 km verderop LPG verkopen , dat zou ik nog net kunnen halen , ik daarheen en t gaat nog maar max 70kmh , daar aangekomen geen LPG pomp te zien en ook binnen de info : non monsieur´nous avons pas de LPG , nu begint de situatie nijpend te worden , en weer op de telefoon naar een LPG pomp zoeken en dit zou wederom bij een Total 3,6km verderop zijn , ik die lui eerst maar eens bellen en verhip t antwoord was bevestigend : oui Gas pour la voiture , t laatste stukje met een steeds lagere snelheid deze pomp gehaald en weer een zorg minder , ook voor de prijs van 0,35 ct stond t gezicht weer op :D , de aanwezigen aldaar hadden net zo veel schik met mijn auto als ik met hun LPG pomp en vroegen of ze fotos mochten maken en dat mag natuurlijk altijd ; dat was dan dat , nu op weg naar Glabbeek om de zeldzame Bukh traktor uit 1957 te laden waarvan ik bang was dat hij m aan een ander zou verkopen daar ik m in Februari al gekocht had en hij nooit geen tijd had om te laden behalve de laatste week van Maart , nou das idd ook goed gekomen , traktor dr op en netjes afbinden , die man weer eens betalen , hem een prettige dag gewenst en bedankt voor de fijne transactie kon de terugreis beginnen maar nu eerst eens een frituur op zoeken om het " in Belgie zijn " eens te benadrukken , hierna de reis weer aangevangen op weg naar Opgrimbie om daar de LPG tanks te vullen voordat ik NL in ga , hier wordt roet in t eten gegooid door controles aan de grensovergang Stein waardoor er al een file staat vanaf Genk oost , dan maar binnendoor over Meeuwen Bree Weert waar ik nog een LPG pomp wist in Kessenich , opnieuw weer tijd rijden want ik kom daar om een paar minuten voor sluitingstijd aan , hier 230 liter getankt en toen was t al 20.12 uur , de tent was eigenlijk al dicht zo werd door de cassiere wat groenlachend medegedeeld maar wat zou t ik heb mn tanks weer vol , nu via de N273 van Weert naar Venlo waar volgens mij nog een rood licht prent acheraan komt , s avons 22.30 uur heelhuids thuis ,eindconclusie : dat Dodge rijden blijft mooi werk , ik loop al een paar jaar met de gedachten t ding te kop te zetten gezien de grootste moeite om met de carosserie op peil te houden t onderhoud wat je er aan moet plegen en die vele kleine vooral elektrische storingen , maar ach als m technisch weer in orde hebt en je met die V8 weer kan rijden als t zonnetje schijnt dank is er eigenlijk niks mooiers ..... 8)
Bijlagen
20160329_181827.jpg
20160329_181827.jpg (1.57 MiB) 5685 keer bekeken

Gebruikersavatar
dodgew200v8
Berichten: 458
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Maastricht

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door dodgew200v8 » 01 apr 2016 22:28

Leuk verslag Bas!

Enne niet verkopen... Je kent je eigen wagen door en door.

Zou een carport maken... Toch zonde 24/7 in regen en wind zo ken ik er wel meer van... ZONDE....


Gr Phil
5,2L V8 318 4bbl W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
42/14.5/16.5 superswamper
12j velgen

Phil

Gebruikersavatar
bastian
Berichten: 871
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian » 01 apr 2016 22:38

ja dat dacht ik tijdens die rit nu ook , ik moet een permanent onderdak voor mn w300 zien te vinden , gezien l de matige staat van de carosserie wil ik m weer ( voor de 4e keer zolang ik m heb )overspuiten maar daar heb je op lange termijn alleen rendement van als ie onderdak staat , eens kijken hoe ik dat ga organiseren .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast