Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn dodge?

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf, alleen voor leden van Dodge Trucks Benelux
67-1134987950

Bericht door 67-1134987950 » 12 sep 2007 09:19

dat je die klappen IN je polsen voelt is ook niet al te goed nieuws heb ik het idee... dat je bak lager staat aan de ene kant.... heb je je steunpunten al bekeken? misschien dat die los of verrot zijn.

ik heb op mijn superswampers 3 bar staan. maar wat je zegt, je kan best wel eens bandjes hebben die te lang stil hebben gestaan. probeer ff voor met achter te wisselen? evt balanceren?

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 12 sep 2007 11:31

eens ff bandjes voor en achter wisselen :( da zijn weer 32bouten los te maken.

moet er nog eens naar zien, beetje weinig tijd nu, heb een huis aangekocht. als hij voor het moment van de ene naar de andere locatie geraakt, is het al voldoende. zolang ik maar niet in panne sta.

k heb ook de indruk dat mijn voorveren kapot zijn en dat de as tegen het chassis aanklopt.

bak heb ik al 3keer bekeken en vind er niks los aan. op de keuring trilde de bak alsof hij lost stond, maar kan het niet nadoen door aan de bak te trekken/duwen/...

als je van achter bekijkt, zit 1kant van de bak ook lager dan de andere. ik denk dat hij op 1plaats door zijn bevestiging is gezakt. moet ik eens ff bekijken

berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry » 13 sep 2007 18:35

hey

kan het zijn dat je veerbladen aan elkaar "geplakt" (geroest) zitten.
dan veert ie ook niet! heb ik ook gehad namelijk.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 09 okt 2007 11:02

vond ineens mijn eigen topic niet meer, had die bij een verkeerde geplaats, dus hier ff opnieuw (de andere heb ik verwijderd)


heb dus de typeplaatjes eens gefotografeerd om te weten wat voor ene het vroeger was (ambulance,radiowagen,...)

na de inbouw van de LPG tanks was het heel lastig om elke keer onder de laadbak naar het LPG niveau te gaan kijken, dus maar 2 benzinemeters (43€/stuk) en 2 livello eletrische niveaumeters(22€/stuk) gaan kopen.

natuurlijk passen de meters niet op de livello sensors. de benzinemeters werken van 3-180ohm(3ohm zijnde leeg en 180ohm zijnde vol) en de sensoren gingen van 0 tot 90ohm, net de helft dus. de LPG tanks kunnen eigenlijk ook maar tot 80% gevuld worden dus
0%=0 empty
40%=1/2
80%=1 full

dus gingen we aan het aanpassen en heb ik bijna tussen elke weerstand het draadje verbroken en een weerstandje bij van 10ohm dewelke ik van een oud pc moederbord gesoldeerd heb
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en zo ziet de inbouw eruit. op de plaats van de radio zitten nu: LPG tank 1 - Voltmeter - LPG tank2
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en een foto van mijn VW golf 2 lampen, met de duidelijke regelvijsjes die perfect te bereiken zijn
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 09 okt 2007 11:10

en de typeplaatjes. en nu heb ik een vraag, welk model heb ik nu? volgens het uiterlijk zou het een 77-78model zijn, en nogthans staat mijn date of delivery op 1976. ook had iemand eens een topic geopend met de vraag welke modellen iedereen had (ambulance, radiowagen, ...). en je kon dit herkennen aan de typeplaatjes. welke is de mijne nu?
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
en de full screen foto

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By fcapri on 1191924859

skiere
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 sep 2006 16:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere » 09 okt 2007 19:30

het uitzicht van een 1976 is met de standlichten onder de grote lichten.vanaf 15 augustus 1976 hebben ze de standlichten tussen de grote lichten gezet.
dus met z'on grillAfbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zoals op de foto(dat is de dodge van gukke een w200 van 1976)dat zijn de modellen die gemaakt zijn vanaf 15 augustus 1976.

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 10 okt 2007 11:31

M-880 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4
M-881 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp Kit
M-882 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp and Communications Kit
M-883 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp and Communications Shelter Tie-Down Kit
M-884 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/100-Amp and Communications Shelter Tie-Down Kit
M-885 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/Communications Shelter Tie-Down Kit
M-886 Truck, Ambulance, 1-1/4 Ton, 4x4
M-887 Truck, Contact Maintenance, 1 1/4 ton, 4x4
M-888 Truck, Maintenance, 1 1/4 ton, 4x4 Tactical Telephone

De '76 Dodge heeft inderdaad (standaard) de clignoteurs (richtingaanwijzers) onder de koplampen; de '77 heeft ze naast de koplampen.
Maar sommige eigenaren bouwen de '76 om naar grille/lampen van de '77. Of andersom.
Kijk ook eens op de FAQ afdeling voor verklaring van je VIN nummer.
Gerhart

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 10 okt 2007 12:22

Gerhart schreef:M-880 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4
M-881 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp Kit
M-882 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp and Communications Kit
M-883 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/60-Amp and Communications Shelter Tie-Down Kit
M-884 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/100-Amp and Communications Shelter Tie-Down Kit
M-885 Truck, Cargo, 1 1/4 ton, 4x4 w/Communications Shelter Tie-Down Kit
M-886 Truck, Ambulance, 1-1/4 Ton, 4x4
M-887 Truck, Contact Maintenance, 1 1/4 ton, 4x4
M-888 Truck, Maintenance, 1 1/4 ton, 4x4 Tactical Telephone

De '76 Dodge heeft inderdaad (standaard) de clignoteurs (richtingaanwijzers) onder de koplampen; de '77 heeft ze naast de koplampen.
Maar sommige eigenaren bouwen de '76 om naar grille/lampen van de '77. Of andersom.
Kijk ook eens op de FAQ afdeling voor verklaring van je VIN nummer.
das eigenlijk heel raar dan
chassis nr is W24BE7S046345

W2=W200
4 =enkele cabine, sewptline laadbak
B =ladvermogen 6000-10000pound (2.7->4.5ton)
E =318-1 motor
7 =bouwjaar 1977
S =fabriek Warren No.1
046345= nr

en terwijl op dat zelfde plaatje staat= delivery date 10/76

hoe kan de leveringsdatum nu oktober 1976 zijn als die pas in 1977 gebouwd werd

Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Kne » 10 okt 2007 13:24

Is de cabine niet van een andere dodge?
oftewel, klopt het chassisnummer dat in je cabine staat met het chassisnummer dat ingeslagen is?

Robbie
Berichten: 728
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 10 okt 2007 16:21

Het model '77 was eind '76 al in bedrijf.

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 10 okt 2007 16:33

Kne schreef:Is de cabine niet van een andere dodge?
oftewel, klopt het chassisnummer dat in je cabine staat met het chassisnummer dat ingeslagen is?
daar kan het niet aan liggen, want dit plaatje hangt in de cabine en op dit plaatje staat zowel chassisnr als het delivery year. en deze 2 komen niet overeen

zelf al zou model 77 al in 76 geleverd zijn, moet mijn chassisnr dan niet bouwjaar 76 zeggen???

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 10 okt 2007 17:46

nog eens een idee om speciaal te doen

ik wou mijn uitlaat gaan veranderen en heb daarom een set headers gekocht. nu zit ik zo wat in de knoei om de uitlaat zelf te maken en had het briljante idee om daar motouitlaten op te steken. dit vooral met die rare aansluiting met die 3 bouten.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

wat denken de kenners, kan ik hiermee problemen verwachten. ik zou dat typische V8 gepruttel willen hebben, maar niet dat geknetter bij hoge toeren.

nu heb ik de standaard uitlaat, met een dikke fiat demper eronder (is ook open, je kan er zo een bout door laten vallen). het probleem is dat je niks meer van de motor hoort, volledig stil. en daar wil ik echt van af.

de uitlaat heeft nu ook een paar extra gaten bijgekregen en ben niet van plan daar nog 100 keer aan te lassen


dit geluid moet ik hebben, wat heb ik daar voor nodig? (buiten een grotere motor)
filmke

en heb kan ook bij kleinere motoren
filmke2

Gebruikersavatar
Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 10 okt 2007 18:05

Hoi Fcapri,
Ik denk dat je met motoruitlaten juist gek zult worden van het geknetter........ Nog een nadeel is dat ze dan recht onder je cabine uitkomen en geloof me dat ben je snel zal als je een tijdje rijdt (spreek uit ervaring :D )
Het geluid op het filmpje is volgens mij een typisch geluidje van een Flowmaster demper. De 40 serie is nog lekker luid ook. Heb nu zelf een absorptiedemper ertussen, maar dan krijg je niet het blikkerige geluid van het filmpje.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Gerhart
Berichten: 1517
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart » 10 okt 2007 18:25

robdodge schreef:Het model '77 was eind '76 al in bedrijf.
Inderdaad; de modeljaren van auto's lopen vaak van oktober tot oktober. Dus een in oktober/november/december 1976 gemaakte auto is eigenlijk al een 1977 modeljaar.
Gerhart

skiere
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 sep 2006 16:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere » 10 okt 2007 19:18

Gerhart schreef:
robdodge schreef:Het model '77 was eind '76 al in bedrijf.
Inderdaad; de modeljaren van auto's lopen vaak van oktober tot oktober. Dus een in oktober/november/december 1976 gemaakte auto is eigenlijk al een 1977 modeljaar.
zoals ik al eerder zij de modellen van 77 zijn van start gegaan op 15 augustus 1976.

en @fcapri de beste sound voor uwen w200 is een flouwmaster demper en inox'en buizen.de heaters zijn al een goede start dan de twee in één doen dan de demper en dan een dubbele uitlaat net voor de achterwielen.ik heb deze combinatie al meerdere keren gezien,en ik moet zeggen een lekkere sound.

als ik de mijnen kocht had de vorige eigenaar er twee cherrybomb's onder de kabine gestoken en dat was niet tedoen.nu heb ik de originele demper onder zitten,hij is nu wel wat te stil maar mijn vrouw,buur en 14 maanden oude dochter zijn er gelukkig mé.[/color]



Edited By skiere on 1192041001

Plaats reactie