Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

dodge te traag

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
Gebruikersavatar
spieker
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker » 13 apr 2008 23:04

nou ik ga na de zomer beginnen om de dodge nieuw leven in te blazen :D
hij heeft hier en daar een paar rotte plekken op de bekende plekken maar ja dat gaat allemaal wel lukken .
maar als ik dan toch bezig ben wil ik de motor ook aanpakken want ik vind hem veel te traag .
heb de edelbrock caborateur 1405 binnen
inlaatspruitstuk is onderweg headers sataan ook op de planning
maar mijn vraag is wat ik
echt zou moeten veranderen en wat ik het beste kan gebruiken om rond de 300 pk uit te komen
of wil ik nu te veel
en zijn er nog speciale werkplaatshandboeken in het nederlands over hoe je een motor goed moet opvoeren
ik hoop dat ik zo goed te werk kan gaan :D
wie kan mij helpen om de goede onderdelen te kiezen :(
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978

Gebruikersavatar
Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 14 apr 2008 16:05

Hoi,
als je echt rond de 300 PK uit wilt komen dan moet je in ieder geval investeren in een andere nokkenas. Alleen headers en carb + intake maakt niet genoeg verschil. Met de juiste nokkenas carb en intake kun je +/- 75 PK winnen. Wil je nog meer dan kun je investeren in betere koppen(betere flow) en zorgen dat je compressie omhoog gaat (van 1:8,5 naar 1:9,5 bijv.)
Compressie verhogen kun je doen door hogere zuigers te monteren, of door koppen te nemen met kleinere verbrandingskamers (of alletwee natuurlijk)
Edelbrock heeft volgens mij koppen met 58 cc verbrandingskamers, standaard koppen hebben geloof ik 65 als ik dat goed uit mijn hoofd weet (correct me if I'm wrong), dus dat scheelt ook al lekker. Bovendien kun je met aluminium koppen een hogere compressie aanhouden. Aluminium geleidt namelijk warmte beter waardoor de motor niet zo snel zal pingelen. Bovendien scheelt het nog weer een paar kilo :;):
Of je monteert net als Alain een turbo op je blok....

Groeten Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Gebruikersavatar
spieker
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker » 14 apr 2008 20:01

ok en is een andere nokkenas er zelf in te zetten want ik heb hier ook geleze dat de motor inwendig uitgebalanceert moet worden
en die andere koppen en zuigers gaat dat een hele dure hobby worden ?
waar moet ik een beetje aan denken qua euro's
alvast bedankt voor de hulp

:D
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978

Gebruikersavatar
Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 14 apr 2008 20:37

Als je andere zuigers dan stock monteert, die dus ook een ander gewicht hebben moet de boel idd opnieuw gebalanceerd worden. Maar goed dat doe je natuurlijk alleen in een vers opgeboorde cilinder en geslepen krukas indien nodig.......
Kosten kun je eens kijken op Dymotrack. Koppen kosten iets van 600 dollar per stuk!
Nokkenas zal je ongeveer 150-200 dollar kosten en is zelf wel in te bouwen als je niet bang en wel handig bent.
Voor de rest is het een kwestie van finaciele zelfdiscipline :;):
Je kunt ook nog op zoek naar een 360. Scheelt je een paar koppen en zuigers, maar goed als je een GOED blok wilt laat je die uiteraard ook eerst reviseren. Maar ja, da's natuurlijk alleen mijn mening.
Als je het betaalbaar wilt houden dan ga je gewoon voor carb + intake, nokkenas en headers.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Gebruikersavatar
spieker
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker » 15 apr 2008 15:10

ok ik denk dat ik het inderdaad bij de intake , headers en de nokkenas hou
en als ik dat nog niet genoeg vind kan ik altijd nog een 360 blok zoeken .
ik heb een grote schuur en ben aardig handig :D
nou heb ik hier en daar wel wat gelezen over nokkenassen maar wat kan ik er het beste in zetten en is het vertandig de tandwielen en de ketting te vervangen ?
zijn er ook nog handboeken in het nederlands te koop of alleen in het engels ???
gr wouter
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978

Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 15 apr 2008 15:13

distributie ketting en tandwielen zou ik zeker vervangen
je hebt de zaak dan toch eenmaal open liggen.



the groeten

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

Gebruikersavatar
spieker
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker » 15 apr 2008 15:30

ok en waar kan die het beste bestellen
en de kleppen en stoters dan
als ik het blok dan toch los heb kan ik dat dan het beste vernieuwen of is het schoon maken ook al voldoende
wil het blok gewoon in een keer goed klaar hebben :D
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978

Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 15 apr 2008 15:40

C&P usa parts
Mico
six pack speedshop
enz enz.
cilinders honen + nieuwe zuigerveren,koppen vlakken,klepseals vervangen,nieuw pakkingset en vriesstoppen als je toch bezig bent.
en bij nieuwe nokken as zowieso nieuwe lifters monteren.
staar je niet blind op dat 360 gebeuren,een goedlopende 318 is beter dan een standaart 360
die 672 cc meer maakt `t `m ook niet.

the groeten

Luc




Edited By lucadee on 1208270739
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

Gesloten