Bericht
door bastian » 01 apr 2016 20:31
vervolg : de Dodge houdt in bij volgasgeven en dat betekent dat ik op reserve rijdt , en reserve is nog zon 30km , eerst die wielen maar gaan laden , t was bij een man die gestopt was met zijn bedrijf en had alles te koop staan , de schuur zag er van binnen uit alsof er de laatste 30 jaar niks meer gebeurd was zo stond er bijv . een Simca uit de jaren 70 op kisten en onder een dikke laag stof , met de heftruck de wielen maar opgepakt en dan rijdt die oelewapper het onverharde stuk op waar hij na 1 meter al vast zit, ik denk t gemartel gaat weer beginnen , na wat heen en weer gewroet en ik meehelpen duwen komt de TCM er rapper uit dan ik dacht dus dat viel mee , dat zo iemand niet weet dat je met een heftruck niet op een zompige ondergrond moet komen is onbegrijpelijk , maar t spul vast zetten en de man betalen en naar een LPG station zoeken , zijn buurman had een pompstation maar verkocht geen LPG en adviseerde de autobaan , ik zocht liever iets korter bij en informeerde eens op t mobiele internet en volgens hu zou een Total 11 km verderop LPG verkopen , dat zou ik nog net kunnen halen , ik daarheen en t gaat nog maar max 70kmh , daar aangekomen geen LPG pomp te zien en ook binnen de info : non monsieur´nous avons pas de LPG , nu begint de situatie nijpend te worden , en weer op de telefoon naar een LPG pomp zoeken en dit zou wederom bij een Total 3,6km verderop zijn , ik die lui eerst maar eens bellen en verhip t antwoord was bevestigend : oui Gas pour la voiture , t laatste stukje met een steeds lagere snelheid deze pomp gehaald en weer een zorg minder , ook voor de prijs van 0,35 ct stond t gezicht weer op :D , de aanwezigen aldaar hadden net zo veel schik met mijn auto als ik met hun LPG pomp en vroegen of ze fotos mochten maken en dat mag natuurlijk altijd ; dat was dan dat , nu op weg naar Glabbeek om de zeldzame Bukh traktor uit 1957 te laden waarvan ik bang was dat hij m aan een ander zou verkopen daar ik m in Februari al gekocht had en hij nooit geen tijd had om te laden behalve de laatste week van Maart , nou das idd ook goed gekomen , traktor dr op en netjes afbinden , die man weer eens betalen , hem een prettige dag gewenst en bedankt voor de fijne transactie kon de terugreis beginnen maar nu eerst eens een frituur op zoeken om het " in Belgie zijn " eens te benadrukken , hierna de reis weer aangevangen op weg naar Opgrimbie om daar de LPG tanks te vullen voordat ik NL in ga , hier wordt roet in t eten gegooid door controles aan de grensovergang Stein waardoor er al een file staat vanaf Genk oost , dan maar binnendoor over Meeuwen Bree Weert waar ik nog een LPG pomp wist in Kessenich , opnieuw weer tijd rijden want ik kom daar om een paar minuten voor sluitingstijd aan , hier 230 liter getankt en toen was t al 20.12 uur , de tent was eigenlijk al dicht zo werd door de cassiere wat groenlachend medegedeeld maar wat zou t ik heb mn tanks weer vol , nu via de N273 van Weert naar Venlo waar volgens mij nog een rood licht prent acheraan komt , s avons 22.30 uur heelhuids thuis ,eindconclusie : dat Dodge rijden blijft mooi werk , ik loop al een paar jaar met de gedachten t ding te kop te zetten gezien de grootste moeite om met de carosserie op peil te houden t onderhoud wat je er aan moet plegen en die vele kleine vooral elektrische storingen , maar ach als m technisch weer in orde hebt en je met die V8 weer kan rijden als t zonnetje schijnt dank is er eigenlijk niks mooiers ..... 8)
-
Bijlagen
-
- 20160329_181827.jpg
- (1.57 MiB) 6874 keer gedownload