Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.4.
Nu kun je net als facebook of marktplaats grote foto's plaatsen.
Als je de topic verzend worden ze automatisch verkleind.
Spam is verleden tijd , nieuwe leden activeer ik met de hand en controleer de e-mail IP nummer.
Zo blijft het forum schoon van SPAM
Heb je geen inlog gegevens meer maar nog wel je oude e-mail adres mail even naar mij henk&weetjewel.nl &=@
Dan krijg je van mij weer de inlog gegevens van het forum.
Ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt, er staat zoveel info erop.

Ik probeer nieuw leven in het forum te blazen .

Kom eens wat vaker op het DTB forum.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

440 bigblok

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 18 dec 2009 12:27

een tijd terug heb ik me eens aardig verdiept in het stroken van de 318-->390. Het nadeel van de 318 is dat er alleen dure gesmede zuigers beschikbaar zijn dan. Want stroken houd ook in dat je andere zuigers moet gaan monteren. Omdat de slag van de krukas groter word, zou de originele zuiger hoger in de cilinder komen. Zelfs zo hoog, dat de zuiger boven het cilinderblok uitsteekt. Daarom maken ze speciale zuigers waar de piston pen hoger in de zuiger zit, en dus de zuiger weer precies tot bovenin de cilinder komt.

En omdat de 318 een beetje het buitenbeentje van de familie is, en de yanks liever meteen een 360 pakken als basis, is er voor de 360 veel meer keus aan zuigers.
Wel begrijpelijk, want die yank hoeft maar naar de plaatselijke sloperij te rijden om een 360 motor op te pikken voor 200 dollar of zo. Hier in NL zijn de 360's niet bepaald op iedere hoek van de straat te vinden.
Dus eigenlijk is een 360 goekoper om te stroken dan een 318....
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se » 18 dec 2009 13:00

zou een 318 eigenlijk dikkere cilinder wanden hebben als een 360 i.v.m de kleinere boring van de 318? vraag heb ik al her en der gesteld maar nog nooit antwoord op gehad..

een 360 word bij meer als 450-500 pk toch al een beetje een tikkende tijdbom qua wanddikte.

mischien dat een 318 iets dikkere wanden heeft ???

dan word het een gestrookte 318 met blower voor de w200 :p
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 18 dec 2009 13:32

Denk dat de wanddikte ongeveer gelijk is. Want ze geven over het algemeen voor zowel de 318 als de 360 een maximum overbore op van 0.060 inch.
Wel heb ik een keer een 318 blok te koop zien staan wat opgeboord was naar de std 360 boring. Maar dan ga je van 3.91" boring naar 4.00" dus dat betekent 0.090" overbore. Dan hou je wel dunne wandjes over. Zou ik nooit doen...
Dennis, plaats eens een bluf-plaatje van je blokkie hiero? :cool:
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

Gebruikersavatar
lucadee
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee » 18 dec 2009 14:25

ikke ikke ikke :D :p

Afbeelding
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam

charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se » 18 dec 2009 19:27

nu ikke :p

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


:D
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl

fcapri
Berichten: 611
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri » 18 dec 2009 19:48

hmmm, stroken é :cool:

moet ik toch ook eens nalezen want die 150pk is toch traag in 2.5ton staal

Kurt
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 mei 2007 16:01
Contacteer:

Bericht door Kurt » 19 dec 2009 00:24

:) Wat ziet dat er toch lekker uit Dennis, mooi stukkie werk!
Je vrouw vind 't vast niet erg om iedere keer die motor aan de kant te rijden als ze bij het wasmachine moet zijn? :laugh:
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.

marten18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 19:29
Locatie: friesland

Bericht door marten18 » 28 mar 2010 18:54

http://link.marktplaats.nl/332304893

zou deze motor niet in een w200 passen?
komt uit een dodge b300.

Gebruikersavatar
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 18 jan 2012 22:25

vraagje , als je een compleet big block 440 , 69
in een w200 zet wat moet je dan aanpassen
en op letten ,
las in dit forum over de carterpan past die gewoon van een 318
(met bult aan achterkant )en kan je de automaat bak laten zitten
of moet je die ook om bouwen want ik was een beetje
aan het meten geweest en k denk dat t past
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

Ton
Berichten: 555
Lid geworden op: 04 jul 2002 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton » 19 jan 2012 08:19

Carterpan gaat niet passen, ook de automaatbak van een 318 past niet.
Motorsteunen moeten ook aangepast worden.

Gebruikersavatar
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 19 jan 2012 15:43

hoe kan ik aan de juiste carterpan en motorsteunen
komen of zijn er voorbeelden van
dat ik de steunen zelf kan maken ?
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

Gebruikersavatar
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 21 jan 2012 01:11

niemand ??
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 21 jan 2012 09:23

carter kan je zo bestellen .
dat van de motorsteun weet ik ff niet .

zal ff foto maken van een 440 in een w100

gr ed
76 w200 340
76 w200 360

Ton
Berichten: 555
Lid geworden op: 04 jul 2002 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton » 21 jan 2012 18:33

Motorsteunen kun je bestellen bij Schumacher.

Schumacher

76 w200
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 » 21 jan 2012 20:38

hoi
ik zag vanmiddag wel dat er gewoon een np203 achter de 440 zit

gr ed
76 w200 340
76 w200 360

Plaats reactie