Hoi Dodge liefhebbers,

Ik ben jullie nieuwe webmaster Henk_W200 en heb het forum geupdate naar de nieuwste versie PHPBB3.2.7.
Nu kun je net als facebook of marktplaats makkelijk grote foto's plaatsen.

De club DTBweb bestaat niet meer maar het forum blijft bestaan.
Het is een mooie erfenis met veel info.
Heb je het bericht gelezen dan klik even op de rechter X

Groetjes Henk_W200

slecht terug schakelen - terug schakelen

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 11 sep 2011 19:12

hoi klein probleempje met terug schakelen van mn automaat ,op schakelen doet ie prima
maar terug schakelen doet ie eigelijk niet
allen als ik hem terug naar 2 of 1 zet
dan wel , atf olie is nog mooi rood
weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken ?

Groetjes Tijs
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 11 sep 2011 19:56

Heb je alle afstellingen al eens nagelopen?
FAQ: Rembanden afstellen
En de kickdown afstellen (gekopieerd uit de FAQ)
“kickdown linkage” afstellen

Ander punt van de versnellingsbak wat we zelf gemakkelijk kunnen afstellen is de “kickdown linkage”. Dit is de verbinding tussen carburateur(gashendel) en de automaat.
Dit stangenstel zorgt ervoor dat de automaat goed schakelt; als we weinig gas geven schakelt de bak heel vroeg op; hoe meer gas we geven, hoe later de bak opschakelt.
Als alles goed staat afgesteld, moet de bak als volgt schakelen:
bij stationair toerental:
- van 1 naar 2 bij 8-10 mijl/uur
- van 2 naar 3 bij 11-13 mijl/uur
- terug van 3 naar 1 bij 7-9 mijl/uur
bij volgas:
- van 1 naar 2 bij 23-31 mijl/uur
- van 2 naar 3 bij 49-56 mijl/uur

Is dit niet volgens bovenstaande lijst, dan moet de "kickdown linkage" bijgesteld worden, en wel als volgt:
op de gashendel van de carburateur(linkerkant) zit een stang gemonteerd met een sleufgat; deze losmaken van de stang waarop hij zit, de veer welke hieraan zit ook losnemen.
De gashendel moet helemaal terug staan (op stationair).
Het beste kun je ook even de choke helemaal open zetten of losmaken (makkelijker).
Nu bij de versnellingsbak (volg de stangetjes tot het einde)de twee bedieningshendels in de juiste positie zetten: de onderste helemaal naar achteren en de bovenste helemaal naar voren en deze vastzetten met een touwtje, veer of een helpende hand.
Hierna weer terug naar de carburateur.
Nu de stang met het sleufgat zo afstellen (in- of uitdraaien), dat de achterkant van het sleufgat net tegen de pin komt waarop hij gemonteerd hoort te zitten.
Nu weer alles monteren zoals het eerst zat en even testen.

Een andere manier van afstellen (volgens sommigen een betere) is de volgende: Je carb op "vol gas" zetten
(gaspedaal helemaal intrappen), dan moet de kickdown helemaal naar achteren staan, dus zover mogelijk naar achteren. Dan de hevel zo stellen dat ie tegen het pennetje van de carb komt te staan. Op deze manier weet je zeker dat de druk in het systeem van je bak ook maximaal is bij een maximale gasstand. (= meer druk op je koppelingsplaten en dus minder kans op verbranden ervan)
Heb ook nog een troubleshooter gevonden waarmee je nog wat gerichter kunt zoeken:
KLIK

Dick




Edited By Dikkiedik on 1315767419
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 11 sep 2011 21:46

dankje , hier kan ik verder mee !

Gr. tijs
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

Robbie
Berichten: 812
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 12 sep 2011 20:08

Ik heb dat ook gehad, volgens Dr Trannie (een automaat specialist uit Limburg) was het zo goed als zeker de "governer" Om daar bij te komen moet de bak er onderuit! Ik heb de bak gewisseld voor een goeie gebruikte.
Was minder werk :D :D :D

Ps:
Wat Dikkiedik zegt had ik ook gedaan maar mocht helaas niet helpen.




Edited By Robbie on 1315854768

Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 13 sep 2011 19:16

Wel makkelijker, maar natuurlijk minder leuk (en leerzaam :;): )
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Robbie
Berichten: 812
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 13 sep 2011 19:54

Eej Dikkiedik,
Het was wel de bedoeling om het probleem zelf te gaan oplossen, maar het kwam er niet van en hij ging steeds meer in de weg liggen :(

Ikke kon hem gebruikendus hij blij, ik blij :D

Ik heb trouwens nog steeds 1 schroevendraaier van je.. Weet je nog? Groen handvat, kromme steel. :) <-- Dat moet een smilie voorstellen die zich schaamt)

Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 13 sep 2011 20:50

Een kromme schroevendraaier....? Ow wacht, die was voor de lastig bereikbare plekken :D
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Robbie
Berichten: 812
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:49

Bericht door Robbie » 14 sep 2011 14:23

De mijne was te klein, we hadden een grotere nodig.
Hij was al krom toen we hem uit je gereedschap kist haalde. :p

koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning » 18 sep 2011 00:06

hoi
afstelling gedaan volgens uitleg dikkidik
en schakelt weer super
Dank je voor info

gr tijs
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.

Dikkiedik
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik » 18 sep 2011 09:19

Kijk, dat zijn weer goede berichten.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear

Plaats reactie